Budapest-Bamako Rally 2009

Budapest-Bamako Rally 2009 - a Thursday Kings csapat szemével

Naptár

2009
<<  >>
jan feb már ápr
máj jún júl aug
sze okt nov dec

Pajero használtteszt

2009.02.15. 10:33 - 118

Használtautó teszt a 118-as Pajeróról az origo.hu-n: http://www.origo.hu/auto/20090214-mitsubishi-pajeroval-budapesstol-bamakoig.html

Képek

2009.02.08. 00:39 - 118

Címkék: bamako2009 budapestbamako2009

Rengeteg kép készült az út során, egy 500 darabos válogatás itt látható:http://picasaweb.google.hu/bertalanmiklos

Vége

2009.02.01. 15:33 - 118

Ma napozunk, fürdünk, és mindenféle színes koktélokat szürcsölünk, szóval nyaralunk. Azt hiszem, ennyi jár nekünk 15 nap és majd' 10000 km hó, sár, por, homok, szikla, és álmatlanság után. Sokat tanultunk, sok dolgot már most máshogy csinálnánk, és már most tervezzük a…

Tizenötödik nap - befutó

2009.02.01. 01:24 - 118

A befutó napján megpróbáltuk felélni maradék készleteinket, és villásreggelivel vendégeltük meg magunkat. A sok kaja és tea mellé még sütemény is jutott, legalább már tudom, hogy mi zörgött hátul két hétig. A több napja keresett ananászkonzervek viszont továbbra sem kerültek…

Tizennegyedik nap - a boldog falu

2009.01.31. 21:44 - 118

A mezőny fele éjjel érkezett be, így álmunk nem volt zavartalan. A reggeli eligazítás után megtekintettük az előző napi nyomokat az autón. Nos, a hűtőrácsből kiszedtem egy-két bokrot, valamit egy patakmederbe ugratás felnyomta a kartervédőt, illetve letörte a vonóhorog elektromos csatlakozóját…

Tizenharmadik nap - Mali, szavanna

2009.01.31. 20:12 - 118

Reggel ahogy elindultunk, a katonaság minden autó papírját leellenőrizte, mivel az országból való hivatalos kiléptetés még este megtörtént. Maliba ugyanis a zöldhatáron át érkezünk majd - valamennyivel egyszerűbb innen kijutni, mint be. A túra mezőnyben szuperjó autók és figurák vannak, minden nap…

Tizenkettedik nap - pinehőnap, találkozás a túrásokkal

2009.01.31. 19:59 - 118

A mai távot törölte a rendezőség, több okból, melyek közül a legfontosabb az volt, hogy a verseny mezőnyének jelentős része a sivatagban rekedt éjszakára. Így "csupán" egy nagyjából 400 km-es aszfaltos etap várt ránk Kiffáig, ahol a túrások is megszállnak este. Kicsit rendbeszedtük magunkat és a…

Tizenegyedik nap - Atar-Tidikja

2009.01.31. 17:25 - 118

A mai szakaszról már a verseny előtt minden rosszat elmondtak. A Dakaron is ez a legkeményebb rész, itt halt meg az olasz motoros, Meoni. A táv eleje sziklás, gumi- és futóműgyilkos rész, utána pedig a dűnék következnek. A mezőny versenyben maradt részének a fele nem is vállalta az indulást, mi…

Tizedik nap - homokban

2009.01.31. 17:00 - 118

Korán reggel eligazítást tartott a helyi hadsereg egyik parancsnoka, és egy nagyon fontos helyi ember, Idomou. Ő mindent el tud intézni, messze elér a keze.                           A napi szakasz annak ellenére keménynek ígérkezett, hogy az országban lévő biztonsági helyzett miatt…

Célba értünk!

2009.01.31. 14:43 - 118

Megérkeztünk a célba, Bamakóba!Sajnos az elmúlt pár napban nem volt netünk, a telefonos segítséget nagyon köszönjük.Szaladunk eladni az autót, hamarosan beszámoló a kiesett napokról, sok képpel :) Miki&Tibi 

Már Maliban

2009.01.29. 18:19 - 118

Miki és Tibi - mivel netközelbe még mindig nem jutottak - a következőket mondták el telefonon:Átértek Mauritániából Maliba, amit csak abból gondoltak, hogy hirtelen 50 sms érkezett meg telefonjaikra, de - ahogy várták - az "Üdvözlünk Maliban, testvérvárosunk…

Mauritániában, Kiffa felé

2009.01.28. 15:03 - 118

Az imént beszéltem a fiúkkal, Miki és Tibi az alábbiakról tájékoztatott:Net sajnos nincsen, ez az oka az adásszünetnek. Meglepték magukat egy mauritán feltöltős mobil kártyával is, de térerőt nem adtak hozzá, azt csak a nagyobb "városok" közelében lelnek.A mai cél…

Kilencedik nap - belépés Mauritániába

2009.01.25. 21:05 - 118

Bár kényelmesen aludtunk, nagyon korán, 4-kor kellett elindulnunk a rajthoz. Azért volt erre szükség, mert a Marokkóból (Nyugat-Szaharából) való ki-, illetve a Mauritániába való belépés nagyjából 6-8 órát vesz igénybe. Még hajnalban átszeltük a ráktérítőt, erről magyar nyelvű tábla is megemlékezik a…

Nyolcadik nap – végig Nyugat-Szaharán

2009.01.25. 00:43 - 118

Reggel végiggondoltuk, hogy az előző nap milyen kemény volt. Hihetetlen amit a két Pajero, meg a BFGoodrich gumik kibírtak. Sok autó ért még be éjjel kisebb-nagyobb sérülésekkel, az egyik a sóstó medrében fel is borult.   Ma egy tulajdonképpen nem is létező országon mentünk végig, a Marokkó…

Hetedik nap - kőkemény Szahara

2009.01.23. 22:28 - 118

A reggeli eligazításon (napfelkelte előtt...) alaposan elmondták, hogy borzasztó nehéz és veszélyes lesz a napi útvonal. 400 km-t kell megtenni úgy, hogy csak a végén van egykis aszfalt, de közte sivatag: emberfejnyi köveken át kilométereken, murván, homokban. Plusz aknaveszély, mivel megyünk…

Hatodik nap - Thursday Kings

2009.01.23. 21:47 - 118

Az előző két hozzászólás feltöltésének körülményeit még nem tudtam leírni. A szerdai szállás "recepciójának" kb. tíz éves számítógépén, francia billenytűzettel (még a betűk is máshol vannak...) sikerült egy óra alatt felszenvedni, de nem volt jobb megoldás.…

Ötödik nap - a sivatag nem tréfa

2009.01.22. 01:28 - 118

Szerda reggel már megcsodálhattuk az első sivatagi napfelkeltét. Csodálatos volt!   Az már kevésbé, hogy a reggeli eligazítás után felolvasták a rajtszámunkat, és állhattunk a szőnyeg szélére. A probléma az volt, hogy az első napi feladatlapunk túlságosan hasonló volt a 119-es csapatéhoz,…

Negyedik nap – Marokkó más világ...

2009.01.22. 01:26 - 118

Este reménykedtünk, hogy végre normálisan tudunk majd aludni. A kompon nem volt már szabad kabin, így nekiláttunk szerezni egyet. Először a jegykezelő, majd az étterem alkalmazottjait próbáltuk rávenni, hogy adják át nekünk a helyüket némi baksis ellenében, mondván, ők úgyis dolgoznak. Nem jött…

Harmadik nap - irány Afrika!

2009.01.19. 22:31 - 118

Hétfőn szinte egész nap az autópályán küzdöttünk, 120-as tempónál 15 literes fogyasztással. Hiába a 92 literes tank, ma már háromszor kellett telerakni, Malaga nagyon messze van Montpellier…

Második nap - átkelés az Alpokon

2009.01.19. 11:54 - 118

Vasárnap az utolsók között hagytuk el a szállodát, mivel a Marokkóig tartó feladatlap reggeli kézhezvétele után még átbeszéltük a taktikát. A navigációs arzenálunk elég komoly, ezen nem múlhat a siker.                                                     Az előző napi 24…

Első nap - térdig hóban...

2009.01.18. 07:46 - 118

A rajtnál hatalmas kavalkád fogadott minket, sok barát és ismerős is eljött búcsúzni. Ezt nagyon köszönjük nekik, csak úgy, mint a rengeteg bíztató hívást, és SMS-t, elnézést azoktól, akiknek nem tudtunk válaszolni. A rajtdobogóról a belvároson át az M7-es autópályán hagytuk el Budapestet, az első…

Nulladik nap - pakolás

2009.01.17. 00:36 - 118

Péntekre "csak" a bepakolás maradt, de napközben még elmentünk a napszemüvegeinkért. Szép darabokat kaptunk, ezúton is köszönjük az Optic Worldnek, az Andrássy úti üzletben még Nicolas Cage-be is belefutottunk. Nem kért autogramot, így otthagytuk. Így is ránk esteledett, mire beálltunk a…

Rajt előtt - kislexikon

2009.01.16. 01:08 - 118

Ahogy az autó, úgy ez a blog is az utolsó előtti nap készült el. Íme röviden az alapvető tudnivalók.A verseny: a Budapest-Bamako Rally-t nemzetközi szaksajtó a világ legnagyobb amatőr rally-jaként, és a legnagyobb szaharai autóversenyként tartja számon. Afrikában ez a…



süti beállítások módosítása